Association Tikouti

Sa in blog Lantant Tikouti, in lantant lé là pou mète anlèr la lang kréol dann lékol.

vendredi 30 septembre 2011

Le projet "Je veux pas aller à l'école"

Projet" je veux pas aller à l'école"

Le lalbum


Zot va trouve toute le sékanse .

Zot va trouve le zistoir an kréol:

Sak nou va aprande marmay dann le « s’approprier le langage/ progresser vers la maitrise de la langue française et de la langue créole.
Daborinn : le bann mo vokabulèr
Le bann mo vokabulèr
Le lexique
Le/ lo/ la  manman
La maman
Le / lo papa
Le papa
Le/ lo  lékol
L’école
Le/lo Lapin
Le lapin
Le/lo/ la métrèsse
La maitresse
Le / lo bann kamarade
Les camarades


Séanse dessi le leksik :
Lobjektif : le marmay lé kapa
utilize le bon déterminan i sava ek la lang li la-shoizi.
Matériel : le bann zimaj le leksik
Déroulman :
Toute le bann zimaj lé dessi la table.
Nou lé an kréol pou le groupe kréolofone.
Ni demande marmay :
Mète ansanbe sak i le… in koté, sak i di la in koté .
Normalman, na poin rien dann le koté “la” (I dépan le variété kréol).
Apréça, mi demande azot regarde bien, kossa zot i voi.
I fo fé konprande azot nou lé an kréol, néna bann mo oussa ni mète le/lo (gomète vert) , néna bann mo oussa i peu mète Le/lo/la (gomète oranje)
Nou i instale in kode sanm marmay, sré bien si le bann zimaj lété inprimé dessi la koulèr papié le kréol (amoin sé jone dann mon klasse).
Apréça, ni pran le marionète i koz rienk fransé, ni esplik bann marmay an fransé lé pa parèy.
Néna bann mo i di rienk le (gomète blan), néna bann mo i di rienk la (gomète roz).
Ni mète toute se bann mo –la dann deux klassèr :
Klassèr jone : pou le bann mo an kréol (lé inpimé dessi in papié jone)
Klassèr bleu :  pou le bann mo an fransé.

Ni fé le même séanse an fransé pou bann zanfan frankofone, mé soman ni komanse ek le fransé (blan ek roz) ni fini ek le kréol (oranje ek vert).
Découverte de l'écrit /"dictée à l'adulte" 
Lobjektif: marmay i doi di "poukossa zot mi sava lékol? Pourquoi je vais à l'école?" 
S'approprier le langage"progresser vers la maîtrise de la langue créole et de la langue française"
Lobjektif: kapab di dann nout deux lang poukossa li sava lékol.

Mi sava lékol
Pou aprande lire
Pou aprandre ékri
Pou fé in takon kamarade
Pou aprandre konté
Pou grandi

Je vais à l'école
Pour apprendre à lire
Pour apprendre à écrire
Pour me faire beaucoup d'amis
pour apprendre à compter
Pour grandir....

lundi 12 septembre 2011

Pou le bann dok

Moin gaingne le bann dok, i fo zot i sava ek Google chrome, ek internet explorer i gaingne pa, i arive si in dok grafisme.
Bone semène zot toute.

samedi 10 septembre 2011

Période 1: prézantassion nout lékol

Nou la-bate karé dann lékol.
Nou la-nome toute bann landroi nout lékol, nou la-tire foto.
Nou la-regarde ossi bann piédboi.
Apréça, moin la-fé in dokuman (trace écrite ) pou bann marmay mète dann le kayé "de vie".


Nout lien:

mon lanploi "du temps"

Nout lien:
lanploi du "temps"


MARDI « dominante :  s’approprier le langage »

GS
MS
7h50- 8h10
Accueil des élèves
Coins jeux / dessins libres
8h10- 8h15
GS : Rituel de la date.
Comptine
Présentation du travail « le calendrier individuel ».
MS Jeux libres

8h20- 8h30
Coloriage du calendrier individuel :
Le mois/ les jours sans école/ Le jour de la rentrée
Rituel de la date.
Comptine
Présentation du travail
8h30- 8h35
Regroupement MS/ GS : chant en créole
8h35- 9h00
GS (Semi dirigé) : Préparation du matériel de graphisme
Sport : MS
9h00- 9h20
Dirigé GS : Groupe 1
MS : ateliers libres/ contrats
9h20- 9h40
Dirigé GS : Groupe 2
MS : ateliers libres/ contrats
9h45- 10h15
Récréation
10h15- 10h20
Retour dans la classe / regroupement
10h20- 10h40
GS : ateliers libres/ contrats
Dirigé MS : Groupe 1
10h40- 11h00
GS : ateliers libres/ contrats
Dirigé MS : Groupe 2
11h00- 11h15
Cahier d’écriture
Langage MS Progresser vers la maitrise de la langue : Groupe 1
11h15- 11h30
Graphisme
Langage MS Progresser vers la maitrise de la langue : Groupe 2

Pause méridienne
13h15-13h45
Conscience phonologique
Réveil échelonné/ jeux libres
13h45- 14h15
EPS GS
MS Percevoir imaginer sentir (Semi-dirigé)
14h15- 14h30
Récréation
14h30- 14h50

MS découverte du monde/ percevoir imaginer sentir
14h50- 15h20
GS découverte du monde/ percevoir imaginer sentir

15h20- 15h30
Rangement / regroupement/ histoire





JEUDI « dominante : Mathématique »

GS
MS
7h50- 8h10
Accueil des élèves
Coins jeux / dessins libres
8h10- 8h15
GS : Rituel de la date.
Comptine
Présentation du travail « le calendrier individuel ».
MS Jeux libres

8h20- 8h30
Coloriage du calendrier individuel :
Le mois/ les jours sans école/ Le jour de la rentrée
Rituel de la date.
Comptine
Présentation du travail
8h30- 8h35
Regroupement MS/ GS : chant en créole
8h35- 9h00
GS (Semi dirigé) : Préparation du matériel de graphisme
Sport : MS
9h00- 9h20
Dirigé GS : Groupe 1
MS : ateliers libres/ contrats
9h20- 9h40
Dirigé GS : Groupe 2
MS : ateliers libres/ contrats
9h45- 10h15
Récréation
10h15- 10h20
Retour dans la classe / regroupement
10h20- 10h40
GS : ateliers libres/ contrats
Dirigé MS : Groupe 1
10h40- 11h00
GS : ateliers libres/ contrats
Dirigé MS : Groupe 2
11h00- 11h15
Langage MS Progresser vers la maitrise de la langue : Groupe 1

Cahier d’écriture
Graphisme
11h15- 11h30
Langage MS Progresser vers la maitrise de la langue : Groupe 2

Pause méridienne
13h15-13h45
Conscience phonologique
Réveil échelonné/ jeux libres
13h45- 14h15
EPS GS
MS Percevoir imaginer sentir (Semi-dirigé)
14h15- 14h30
Récréation
14h30- 14h50
GS Percevoir imaginer sentir (Semi-dirigé)
MS découverte du monde/ percevoir imaginer sentir
14h50- 15h20
GS découverte du monde/ percevoir imaginer sentir
MS Libres
15h20- 15h30
Rangement / regroupement/ histoire





VENDREDI « dominante : découvrir l’écrit »

GS
MS
7h50- 8h10
Accueil des élèves
Coins jeux / dessins libres
8h10- 8h15
GS : Rituel de la date.
Comptine
Présentation du travail « le calendrier individuel ».
MS Jeux libres

8h20- 8h30
Coloriage du calendrier individuel :
Le mois/ les jours sans école/ Le jour de la rentrée
Rituel de la date.
Comptine
Présentation du travail
8h30- 8h35
Regroupement MS/ GS : chant en créole
8h35- 9h00
GS (Semi dirigé) : Préparation du matériel de graphisme
Sport : MS
9h00- 9h20
Dirigé GS : Groupe 1
MS : ateliers libres/ contrats
9h20- 9h40
Dirigé GS : Groupe 2
MS : ateliers libres/ contrats
9h45- 10h15
Récréation
10h15- 10h20
Retour dans la classe / regroupement
10h20- 10h40
GS : ateliers libres/ contrats
Dirigé MS : Groupe 1
10h40- 11h00
GS : ateliers libres/ contrats
Dirigé MS : Groupe 2
11h00- 11h15
Langage MS Progresser vers la maitrise de la langue : Groupe 1

Cahier d’écriture
Graphisme
11h15- 11h30
Langage MS Progresser vers la maitrise de la langue : Groupe 2

Pause méridienne
13h15-13h45
Conscience phonologique
Réveil échelonné/ jeux libres
13h45- 14h15
EPS GS
MS Percevoir imaginer sentir (Semi-dirigé)
14h15- 14h30
Récréation
14h30- 14h50
GS Percevoir Imaginer Sentir (Semi-dirigé)
MS découverte du monde/ percevoir imaginer sentir
14h50- 15h20
GS découverte du monde/ percevoir imaginer sentir
MS Libres
15h20- 15h30
Rangement / regroupement/ histoire